2011-01-09 ? 01:16:37

Symboliken för min tatuering!

Som ni ser så är det två symboler, de kristna korset och den buddhistiska 8 faldiga vägen, vilket är den runda symbolen då. Kristna korset står för att det är många människor i mitt liv som varit där för mig och visat mig vägen. Den buddhistiska symbolen står för min mamma som gick bort när jag var 10 år gammal.
Som ni ser så är det två symboler, kristendomens symbol, korset och den buddhistiska symbolen, åtta faldiga vägen. Kristna korset står för att det är många människor i mitt liv som varit där för mig och visat mig vägen och hjälpt mig likaså Jesus har hjälpt många andra. Den buddhistiska symbolen står för min mamma som gick bort när jag var 10 år gammal. Hon var buddhist, likaså var jag men övergav tron då jag förlorade henne.
Kommentarer
karin

snygg

2011-01-22 @ 17:39:01
URL: http://suuuunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: