2012-09-09 ? 18:58:46

del 2

del 2 Jag fann en gammal bok i garderoben, gudfadern, skriven på ett gammaldags vis. Blev fångad av sättet hur författaren skrev, men halva boken saknas och det så outhärdligt, är universum emot mig på något sätt? Under 22 år har jag ännu inte kunnat stadga mig, flytt efter flytt och nytt liv efter liv. En halv läst bok är trots allt som ett halvt kärleks förhållande. Alla vill förstå varför vi genomgår samma misstag hela tiden, att varje liv, händelse och val möjligör en ny riktning. Varje misstag vi gör lär vi alltid oss nya sätt att undvika dem. Som igår, begav jag mig mot en riktning och idag beger jag mig mot en annan. Min rädsla, tro, kärlek. detta är fenomen som bestämmer mitt livs förlopp. Dessa så kallade krafter verkade innan jag föddes och verkar vidare långt efter min bortgång, till mina barn, barn-barn etc. sammanfattat, mitt liv är inte bara bundet till mitt egna utan även från det förflutna och även de framtida.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: