2011-01-09 ? 00:01:53

Poet var man faktiskt förr i tiden!

1. If I could write your beauty in your eyes, and number all of your graces, that haste comes with this poet, lays such a heavens touches near all of the faces. Jonas Rönneke ©

2. Havets Dimension

var de havets brus igår?
känner jag sjöjungfrun sköna kyss?
varför kan Jesus gå på vatten?
jag ser mig själv som en havsman
ute på djupt vatten, omringad av tomhet
ljud av fiskars rop av hjälp
önskar att jag blev fångad av en fiskebåt!
© Jonas Rönneke

3. Tron på Kärlek

Du sökte en man med känslor
vars vagga av hjärta gungade fram och tillbaka
döden sökte såväl mig som dig, då kärlek gör döden blind
blev vår relation ett närmare beslut
vår vän relation blevtill argument,
våra tankar till lika
mina känslor för dig blev starka som havets vågor
fann jag den rätta? kan tro något sådant?
min vän, du är mig kär, sakna mig starkt
så ska du få kärlek tillbaka
©Jonas Rönneke
4. Sammanträffande?


havets vågor rör mig med en brus av droppar
sandens bruna färg reflekteras av solens värmande strålar
två personer längs stranden, en siluett
de går hand i hand
vars form blir till kärlek
delfinernas läte görs om till en ny symfoni av John Williams
mina ögon ser dina blonda lockar svävande i luften av havets luftvindar från
hawaiis södra kust
kan knappt tro då vattnet nuddar mina sandiga tår
att den kvinna vars hand jag håller, jag går bredvid och ser på fann mig
utanför en restaurang, serverande kräftor för 5 cent och en läsk på köpet
var det du som sökte mig eller var det jag som hittade dig?

©Jonas Rönneke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: