2011-01-08 ? 22:42:51

Jonas nya blogg!

Nu har jag Jonas Fredrik Rönneke äntligen startat en blogg tack vare sin lilla syrra flippen, alltså filippa! Men flippen kan annars vara lite kul så man kan reta henne lite, vad e inte store bröder till för egentligen! Helt otroligt, det kommer ta månader innan jag lär mig men vad har man sin lilla syster till egentligen! Jag hoppas verkligen hon inte tar timlön på detta, kan ge henne en kaka per timme men då får de bli via post för min lill syrra bor i Kalmar och jag ett antal mil ifrån henne i Norrköping! En bild kommer säkert upp senare på hur hon och jag ser ut. Jag får se hur de kommer bli i framtiden om man åtminstone kommer å palla skriva blogg varje kväll eller varje dag... för mig kommer de bli varannan dag!
Så vad e det egentligen man kan skriva om, nu när man läst ett par artiklar på min lilla systers så kan man alltid få en bra idé. Hur hon leker i poolen med sin bästa kompis, busar i snön eller kastar små fyrverkerier i brevlådor. Det var ju alltid en idé man kunde göra när man var liten, speciellt plocka hundskit, lägga det i en papperspåse och låta grannen stampa på den för att släcka den.. vilka goda tider det var under min ungdom!
Men det e ungefär vad som helst jag kan skriva om, kanske hålla mig undan från rasistiska ord eller annat oproperta grejjer i bloggen även om det finns yttrandefrihet i Sverige så ska jag inte överdriva.
Men nog om detta, kanske skriva om sig själv är ju alltid en bra början, och ursäkta mitt skrivande, vissa kan vara fint, slarvigt eller kanske rent utav komma direkt från huvudet utan att jag ens vet själv vad jag skriver om jag inte läser om det igen vad jag skrivit.
Mitt namn är Jonas som någon kanske inte märkt. Jonas Fredrik Ronneke, är 21 år och fyllde för ett par veckor sen, annars för å vara mer detaljerat, 7 december, 1989. En fin årgång, inte bara för vin utan även för människor.
Ja, va mer kan man säga.. har sysselsatt mig för de mesta med en del sport, kan börja om från början.. första sporten jag spelade var i Helsingborgs IF, i helsingborg där jag bodde innan från då jag var 1 år gammal till 10 år. Efter de blev de Växjö då jag fortsatte med friidrott, senare basket och därefter dans och senare innebandy som är numera min favorit sport sen 4-5 år tillbaka.
Nu bor jag i Norrköping sen 3 månader tillbaka, flyttade hit i oktober och bor nu i en egen lägenhet mitt i centrum av Norrköping, alldeles vid central stationen om man nu kan kalla de en central station.
Jag jobbar också med telefonförsäljare, ja jag vet, det är inte det mest perfekta jobbet, men alltid något jobb istället bara för att sitta i en lägenhet och deppa för att man inte får något jobb och inga pengar. Så hellre något där jag får pengar lätt bara genom att sälja Hemtelefoni och bredband via mobilnätet från Tele2 och tjänar ett par tusen så det räcker för hyra och mat under en månad så är jag bara nöjd. Givetvis för att jag ska ha lite kul och kan köpa lite kläder!
Men jaja, nu blir de skrivande ngn annan dag, har nog skrivit för en hel vecka. Så får se om jag kan skriva lite imorn om hur dagen på jobbet går, ja, jag jobbar även helger, vem vill inte tjäna extra pengar! finns ändå inget att göra i norrköping på en lördag, kanske festa å så men nej, de blir fixa hemma i lägenheten istället och få hjälp av min lilla syster Flippen via Skype, tänk va de kan vara användbart ibland då flippen är i kalmar och jag i norrköping!
men tack och adjö för ikväll så blir de ett annat inlägg imorn eller övermorn!
Det får bli en sommarbild bara för att visa hur neger man var under sommaren!  (bild tagen i frankrike, taize)
Kommentarer
filippa

haha vad skulle du göra utan mig :P

2011-01-08 @ 23:47:24
URL: http://filippabrodelius.blogg.se/
jonasfredrikronneke

ja men exakt! som sagt, ingen timlön för dig ;)

2011-01-09 @ 19:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: