2011-01-08 ? 23:29:57

Hur ser dag 1 ut för Jonas?

Denna vanlig lördag kväll som jag skapat min blogg har nog sett ut som de andra dagarna. Nu kanske jag skriver som tredje person men det är alltid kul att se från sin egna vy från ett annat perspektiv!
Jonas vaknar upp kl 10.40 då hans alarm var inställd på den tiden. Det inte många vet att han var uppe till 4-5 på morgonen innan han vaknade upp för ett par jobbarkompisar kom förbi igår kväll på fredag med två tjejer och då började vi dricka lite, jag som höll mig till ett-två glas visste att om jag skulle bli riktigt packad så skulle jag nog aldrig kunna ta mig upp från sängen och senare göra åtta avtal på jobbet under 6 timmar. Men sak samma, det kommer senare. Jonas klär på sig, borstar tänderna, frukost får bli senare. Han tar hissen ner från fjärde våningen och som tur är så bor Jonas från sitt jobb kanske ett par minuter ifrån så värst bråttom har han inte även om han börar kl 12 och stiger upp vid 11.40 istället vilket han nu gjorde. För Jonas valde att inte stiga upp vid 10.40 utan sov en timme till och försökte inte känna sig stressad. Då han stiger in genom dörren till jobbet så givetvis hälsar han på sina kollegor, sätter sig på stolen får sitt upptaktsmöte me sin kära COACH. Därefter blir det chilla, ringa, dricka gott om kaffe och thé, och ringa lite mera, toa och ringa lite mera och sen sitta och snacka me sina kollegor.
När allt tar till sitt slut så gör lilla thai Jonas som har fått ett roligt namn efter sig "Men BIRGITTA, det blir ju 140 JU!!!" vilket ändå känns lite barnsligt men kan ändå låta sina kollegor ha sitt roliga! Och dem kommer troligen läsa detta och ta upp det senare på mitt jobb så lite får man stå ut om man skriver blogg.
Då dagen går sitt slut går jonas hem och då är kl 18. Det regnar och vilket är riktigt kul för dagen innan så snöade det enormt och när de regnar blir det slask. Känns otroligt kul att man var nära att halka vid busshållsplatsen där det stod 10 pers och väntade! Inte pinsamt alls. Jonas kommer hem, sätter på ett skönt varm bad med skum i och ligger i en halv timme till musik som kan ändå kännas lugnande, vilket blev Hillsong. Dem flesta känner till bandet men inte många.
Efter det sköna varm badet sätter sig Jonas framför datorn, chattar och lill syrran flippen lär mig samtidigt som vi skypar hur jag startar och gör min nya blogg.. fortsättning följer.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: